OSOBY REALIZUJĄCA PROJEKT: nauczyciele grup
UCZESTNICY PROJEKTU: dzieci 3, 4, 5 i 6- letnie
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: zestawy do kodowania gotowe i wykonane przez nauczycieli, „kodowanie na dywanie w przedszkolu, szkole i w domu” A. Świć

CELE OGÓLNE PROJEKTU:

- wspieranie wielokierunkowej aktywności dzieci
- organizacja sytuacji sprzyjających nabywaniu doświadczeń
- kształtowanie umiejętności niezbędnych do działania w obszarze nowych technologii
- rozwijanie zainteresowań

CELE OPERACYJNE PROJEKTU:

DZIECKO:

- rozwija umiejętności porównywania i wnioskowania
- kształtuje umiejętność kodowania i odkodowania wzoru
- rozwija logiczne myślenie
- rozwija koncentrację uwagi
- zapamiętuję elementy o różnym stopniu złożoności
- samodzielnie rozwiązuje problemy
- planuje działania i przewiduje konsekwencje
- uczy się dobrej organizacji pracy
- kształtuje umiejętność precyzyjnego prezentowania myśli i pomysłów
- buduje kompetencje potrzebne do pracy zespołowej i efektywnej realizacji projektów

SPOSÓB, WARUNKI I CZAS REALIZACJI:

- zajęcia odbywają się z całą grupą lub w zespołach
- czas trwania zajęć zależy od możliwości i potrzeb dzieci
- zajęcia mogą odbywać się w sali lub na świeżym powietrzu