OSOBY REALIZUJĄCE PROJEKT: nauczyciele grup
UCZESTNICY PROJEKTU: dzieci 5 i 6- letnie
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: duży i mały zestaw do gry w szachy

CELE OGÓLNE PROJEKTU:

- rozwijanie pamięci i uwagi
- rozwijanie myślenia logicznego
- rozwijanie pozytywnych cech osobowości
- rozwijanie twórczego potencjału
- rozwijanie zainteresowań

CELE OPERACYJNE PROJEKTU:

DZIECKO:

- poznaje nową dyscyplinę, jej zasady
- rozwija koncentrację uwagi
- zapamiętuję elementy o różnym stopniu złożoności
- samodzielnie rozwiązuje problemy
- planuje działania i przewiduje konsekwencje
- uczy się pozytywnej rywalizacji
- uczy się radzenia sobie z porażkami
- uczy się cierpliwości, wytrwałości i tolerancji
- uczy się stosować zasadę „fair play”
- zna zasady i uczy ich początkujących graczy

SPOSÓB, WARUNKI I CZAS REALIZACJI:

Realizacja projektu odbywa się w następujących etapach:
I etap - zapoznanie z szachownicą, figurami i wprowadzanie zasad, pokaz gry
II etap - rozgrywki w parze nauczyciel – dziecko, utrwalanie zasad, prezentowanie różnych strategii, obserwowanie gry przez innych uczestników
III etap: - rozgrywki między dziećmi przy wsparciu nauczyciela

Udział w zajęciach jest dobrowolny i ogólnie dostępny. Etap I ma charakter wprowadzający i bierze w nim udział cała grupa, natomiast w pozostałych chętne i zainteresowane dzieci. Jeśli jednak te, które początkowo były niezainteresowane uczestnictwem w projekcie chciałyby się przyłączyć mogą to zrobić w każdej chwili.